Świat
PAP

Biełsat: Naszą stację ogląda 10 proc. dorosłych Białorusinów

Co dziesiąty Białorusin ogląda telewizję Biełsat, a co trzeci zna tę markę – poinformowała stacja Biełsat w komunikacie prasowym, powołując się na badania przeprowadzone na Białorusi przez firmę badawczą CIVITTA Group SATIO.

Sondaż przeprowadzono na grupie 3004 respondentów w dniach 20–31 maja.

„Rozpoznawalność marki BIEŁSAT TV w porównaniu z badaniami przeprowadzonymi w 2014 roku wzrosła o 11,4 proc.” – informuje telewizja Biełsat w przekazanym komunikacie. O istnieniu stacji wie 32,1 proc. dorosłych mieszkańców Białorusi – wynika z badania.

„Przed trzema laty BIEŁSAT TV oglądała tylko co dziewiąta (11,6 proc.) osoba znająca markę BIEŁSAT TV, dzisiaj robi to już co trzecia (31,3 proc.)” – głosi oświadczenie.

Ogólna liczba widzów zwiększyła się w tym okresie około dwukrotnie. Biełsat ogląda co dziesiąty Białorusin powyżej 18. roku życia, co daje w sumie ok. 750 tys. widzów. Stacja cieszy się zaufaniem 80,2 proc. widzów.

„Największy udział w widowni, bo aż 64,4 proc., mają osoby w grupie wiekowej 25–54 lata. Wśród oglądających stację zdecydowanie dominują osoby z wyższym wykształceniem, które stanowią 42 proc. jej audytorium, czyli zdecydowanie powyżej średniej dla kraju (osoby z wyższym wykształceniem stanowią 32,2 proc. ogółu mieszkańców Białorusi)” – podkreśla Biełsat.

Najczęściej stacja jest oglądana w obwodzie brzeskim, w Mińsku i w obwodzie grodzieńskim.

BIEŁSAT TV to białoruskojęzyczny kanał telewizyjny, wchodzący w skład TVP S.A. Powstał w roku 2007 jako odpowiedź na zapotrzebowanie białoruskich środowisk demokratycznych na nowoczesny niezależny środek przekazu. Jego celem jest propagowanie ojczystej kultury i języka, przekazywanie informacji wolnych od nacisku władz białoruskich.

Podczas protestów społecznych na Białorusi w marcu mińskie biura Biełsatu zostały przeszukane przez milicję, a dużą część sprzętu skonfiskowano w związku ze wszczęciem przeciwko stacji kolejnej sprawy administracyjnej w ramach sporu o rzekome nielegalne wykorzystanie znaku handlowego.

Wielu dziennikarzy i współpracowników stacji, relacjonujących wiosenne protesty na Białorusi, ukarano grzywnami, których ogólna suma wyniosła ponad 10 tys. dolarów. Dwie osoby ukarano karami aresztu administracyjnego.

SATIO, jak podaje Biełsat, jest jedną z wiodących firm badawczych na Białorusi, związaną z Global Compact Network.

Tagi:

Więcej informacji
Radio Znad Wilii


Radio ZW FUN


Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
Radar Wileński – Poinformuj nas!