Litwa
BNS

Transparency International nie chce rozmawiać z „kremlowską” telewizją

Litewski oddział Transparency International, międzynarodowej organizacji pozarządowej walczącej z korupcją, nie będzie udzielał komentarzy rosyjskiej telewizji Perwyj Baltijskij Kanał (PBK).

Transparency International twierdzi, że wspomniana telewizja nie odpowiada kryteriom przejrzystości dziennikarskiej oraz zagraża interesom państwa.

W oficjalnym oświadczeniu organizacja pozarządowa napisała, że Departament Bezpieczeństwa Państwowego ogłosił, iż PBK może zagrażać bezpieczeństwu narodowemu.

„Jeśli PBK jest zarządzany przez władze Rosji, to jak można zapewnić, że kremlowscy politycy nie wtrącają się w sprawy telewizji?” – napisano w oświadczeniu.

Z PBK nie chce współpracować również Instytut Monitoringu Praw Człowieka.

Natomiast kierownictwo rosyjskojęzycznej telewizji odpiera zarzuty. Ich zdaniem program informacyjny „Litewski czas”, który jest emitowany od 10 lat, nie ma nic wspólnego Kremlem i jest produkowany na miejscu. „Ten program przygotowują dziennikarze, którzy są obywatelami Litwy. Mają akredytacje Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i innych instytucji państwowych” – odpowiedziała telewizja.

Tagi:

Więcej informacji
Radio Znad Wilii


Radio ZW FUN


Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
Radar Wileński – Poinformuj nas!