• Litwa
  • 5 kwietnia, 2017 17:38

Rosyjska telewizja TVCI na celowniku Komisji Radia i Telewizji

Litewska Komisja Radia i Telewizji wstrzymała na miesiąc nadawanie rosyjskiej stacji telewizyjnej TVCI, ponieważ telewizja w swych programach podsycała do nienawiść oraz dezinformowała odbiorców.

BNS
Rosyjska telewizja TVCI na celowniku Komisji Radia i Telewizji

Fot. YT

„Podjęliśmy decyzję dotyczącą ograniczenia nadawania. Nadawanie zostało wstrzymane na miesiąc, ponieważ przedstawiciele telewizji spotkali się z nami i przeprosili. Potraktowaliśmy ten fakt, jako okoliczność łagodzącą” – wyjaśnił prezes komisji Edmundas Vaitekūnas.

W programie „W centrum wydarzeń z Anną Prochorową” pojawił się reportaż dotyczący wydarzeń styczniowych z 1991 r. na Litwie. W reportażu była podana fałszywa informacja o wydarzeniach pod wieżą telewizyjną.
29 marca na spotkanie z komisja przybyli dyrektor generalny telewizji spółki telewizyjnej „TV Centr” Anton Bałaszew oraz szef Działu Dystrybucji Międzynarodowej Sergej Pirijew. Przedstawiciele rosyjskiej spółki przeprosili za reportaż oraz zapewnili, że nadal chcą współpracować ze strona litewska zgodnie z ustawodawstwem Litwy.

Decyzje komisji ma zatwierdzić Wileński Administracyjny Sąd Okręgowy.

PODCASTY I GALERIE