• Litwa
  • 9 grudnia, 2015 11:07

Paulauskas: Rosja na Litwie stworzyła infrastrukturę propagandową

Rosja stworzyła na Litwie infrastrukturę propagandową, która jest finansowana niezgodnie z prawem – oświadczył szef sejmowej Komisji Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Artūras Paulauskas.

BNS
Paulauskas: Rosja na Litwie stworzyła infrastrukturę propagandową

Fot. VSAT

„Departament Bezpieczeństwa Państwowego zaprezentował, jak działa rosyjska infrastruktura propagandowa na Litwie. Pokazał, ile zostało stworzonych instytucji, dzięki którym Rosjanie rozpowszechniają swoją propagandę. Departament pokazał również schematy, skąd idzie finansowanie. Okazuje się, że cały system jest finansowany również niezgodnie z prawem” – powiedział dziennikarzom Paulauskas.

Paulauskas poinformował, że zebrana informacja została przekazana odpowiednim instytucjom.

Szef sejmowego komitetu zaznaczył, że nie może powiedzieć, jakie sumy Kreml przeznaczył na szerzenie propagandy w naszym kraju, ale są to sumy sięgające „setki tysięcy euro rocznie”.

Jako podstawowe kanały rosyjskiej propagandy na Litwie Paulauskas wymienił Pierwyj Bałtijskij Kanał, trzy gazety wydawane w języku rosyjskim i portal Baltnews. „Działają różne instytucje, obecnie Rosjanie poszukują możliwości założenia radia czy kupienia rozgłośni radiowej, do tej pory jednak to się nie udało” – powiedział Paulauskas.

Wczoraj Litewska Komisja Radia i Telewizji zobowiązała wszystkie telewizje kablowe, aby RTR Planeta została przeniesiona do płatnych pakietów.

Taka decyzja została podjęta, ponieważ rosyjska stacja telewizyjna w swych programach nawoływała do wojny oraz podżegała do nienawiści. Decyzja została podjęta jednogłośnie.

Litewska Komisja Radia i Telewizji zobowiązała operatorów, że wobec pakietu nie mogą być stosowane żadne ulgi oraz zniżki.

PODCASTY I GALERIE