Litwa
BNS

Czy sankcje wobec PBK były „nieproporcjonalne i dyskryminacyjne”?

Wileński Administracyjny Sąd Okręgowy obiecał ogłosić dzisiaj decyzję, czy ograniczenia w transmisji nałożone na rosyjskojęzyczną telewizję „PBK Lithuania” były zgodne z prawem.

Holding BMA LT, który zarządza telewizją Pierwyj Bałtijskij Kanał (PBK), zwrócił się do sądu, aby została uchylona decyzja Litewskiej Komisji Radia i Telewizji z 9 października 2013 roku.

Komisja nakazała wstrzymać emisję programów wyprodukowanych w Rosji na trzy miesiące, po tym, jak stacja wyemitowała tendencyjny program poświęcony wydarzeniom 13 stycznia 1991 roku na Litwie. Po kilku miesięcznej przerwie PBK znów nadaje programy wyprodukowane w Rosji.

Zdaniem BMA LT sankcje były „nieproporcjonalne i dyskryminacyjne”. Do holdingu oprócz PBK należą również telewizje Ren TV Baltija oraz NTV Mir Baltic.

W kwietniu 2014 r. Komisja Litewskiego Radia i Telewizji analogiczne sankcje nałożyła na telewizję RTR Planeta, bo 2 marca w informacyjnym serwisie „Wiadomości tygodnia”‚, została podana informacja o Krymie w sposób podżegający do niezgody na tle narodowościowym i wyrażano poparcie dla wojska.

Tagi:

Więcej informacji
Radio Znad Wilii


Radio ZW FUN


Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
Radar Wileński – Poinformuj nas!